Nu 19,1
זאת חוקת התורה – Toto je nařízení zákona…
Celá Tóra je nařízením zákona a ne pouze nařízení zákona o červené krávě. Proto musíme plnit každou micvu-přikázání Tóry, neboť ji Hospodin nařídil a ne z jiných důvodů.
(Rabi Levi Jicchak z Berdičeva, 1740-1809)
Rituálně znečišťuje a rituálně očišťuje.
Nařízení o červené krávě se nazývá „nařízením zákona – חוקת התורה, protože je výjimečné: Popel červené krávy rituálně znečišťuje čisté – מטמא טהורים, ale rituálně očišťuje znečištěné – מטהר טמאים. Tak je to i s Tórou. Člověk, který si to zaslouží, pro něj je Tóra pramenem života. Avšak člověk, který jí není hoden, takového může přivést k smrti.
(Rabi David Biderman z Lelowa, 1746-1814)
Nu 20,1
smrt Miriam
Celá pospolitost Izraelců dorazila v prvním měsíci (nisan) na poušť Sin. Lid se usadil v Kadeši. Tam zemřela Miriam a byla tam i pochována.
V traktátu Taanit 9a učenci říkají, že se smrtí Miriam zmizela zázračná studnice vody, která provázela naše předky pouští.
Nu 20,23-29
Áronova smrt
Těchto posledních sedm veršů 20. kapitoly nás informuje o smrti Mojžíšova bratra Árona, prvního velekněze v naší historii. Po smrti svého otce se stává veleknězem jeho syn Elazar. Učenci říkjí, že se smrtí velekněze Árona zmizela oblaka Boží slávy – ענני כבוד, která chránila Izrael na cestě z Egypta.
Nu 21,1
וישמע הכנעני מלך ערד יושב הנגב…..
Když uslyšel aradský král, Kenaánec sídlící v Negevu (na jihu), že Izrael přichází….
Dal se do boje s Izraelem a některé z nich zajal.
V traktátu Taanit 9a se naši učitelé – חז„ל ptají, co uslyšel aradský král, když vytáhl do boje proti Izraeli? Uslyšel o tom, že Áron zemřel a tak zmizela oblaka Boží slávy. Předpokládal, že tak dostal „volnou ruku“ k zahájení války proti synům Izraele.