… Vaše osvědčené zpravodajství z Izraele a Blízkého východu




Ohodnoťte článek

OfcomPressTVBritský mediální regulátor Ofcom (British Office of Communications) v pátek odebral licenci k vysílání na území Velké Británie íránské Press TV, která vysílá 24 hodin denně přes satelit a internet zprávy v angličtině do celého světa a jako státní společnost odráží stanoviska vlády Islámské republiky.

V důsledku odebrání licence britská satelitní platforma Sky TV ihned v pátek vyřadila Press TV ze své nabídky. Na stránky íránské televize je nicméně stále přístup přes internet a prostřednictvím internetu ji také zájemci mohou nadále sledovat.

Ofcom odebrání licence odůvodnil porušení Komunikačního zákona (Communications Act) s tím, že televizi se nepodařilo prokázat, že by se její redakce nacházely v Londýne a ne v Teheránu. Už loni v listopadu Ofcom uložil Press TV, aby buď řádně požádala o licenci s uvedením sídla v Teheránu nebo prokázala, že se její redakce skutečně nachází v Británii.

Rozhodnutí vyvolalo velké rozhořčení íránské televize, která ji označila „za čistou cenzuru“, i kritiku proíránských osob ve Velké Británii, například poslance George Gallowaye, nechvalně známého podporou Hizballáhu a Hamasu. Samotná televize cituje různé analytiky, kteří mimo jiné Ofcom označují za prodlouženou ruku královské rodiny a za zákazem vidí vliv sionistů.

V širším kontextu je odebrání licence dalším krokem ve zpřísňování britských sankcí vůči Íránu. V listopadu Britové v reakci na útok davu na britskou ambasádu v Teheránu vyhostili z Londýna všechny íránské diplomaty.

Podpora

Chcete-li podpořit provoz Eretz.cz symbolickým darem, můžete tak učinit na účet u Fio Banky č. 2100457904/2010 (v CZK v České republice) nebo na účet 2100457904/8330 (v EUR na Slovensku).


Podpořit nákladný provoz serverů můžete i bitcoinem na adresu 1ERETZfyhKgCcJqkFtBQyueN1vPfNaYWvb


BTC QR
Články podle data
Leden 2012
Po Út St Čt So Ne
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Archiv