… Vaše osvědčené zpravodajství z Izraele a Blízkého východu

Ohodnoťte článek

Cancer ResearchIzraelští vědci přišli na efektivnější způsob, jak bojovat chemoterapií s rakovinnými buňkami. Tým pod vedením profesora Daniela Wreschnera z katedry buněčného výzkumu a imunologie fakulty Biologických věd Telavivské univerzity vyvíjí protilátky, které se váží výlučně na rakovinné buňky.

Proteiny vytvářené imunitním systémem k boji s infekcí se zaměřují na rakovinné buňky vazbou na bílkovinu zvanou MUC1. Wreschner objevil, že protilátky lze použít jako efektivní způsob dodání léku tím, že uloží dávku toxinů přímo do centra nemocné buňky.

Jeho objev ukázal, že tato metoda produkuje protilátky s větší schopností vázat se na rakovinné buňky, čímž se zvyšuje účinnost protilátek a k nim připojených toxinů při léčbě rakoviny.

Výzkum, o němž nedávno informoval časopis Cancer Research, prováděl tým, jehož členy byli Dr. Dr. Nechama I. Smorodinsky a profesor Itai Benhar z katedry molekulární mikrobiologie a biotechnologie, studenti Edward Pichinuk a Lotem Weiss a Dr. Daniel B. Rubinstein z Národního institutu zdraví USA.

Wreschner uvádí, že tyto poznatky, přestože jsou povzbuzující, nevedou ještě ke klinické léčbě, protože je nutné další testování. Výhodou této metody nicméně je skutečnost, že MUC1 je produkována ve větším množství případů rakoviny.

„Lidé, které není nyní možné léčit protilátkami, které jsou na trhu dostupné, by po dalším výzkumu a vývoji mohli být léčeni tímto,“ uvedl.

A Better Delivery System for Chemotherapy Drugs – celý článek na webu American Friends of Tel Aviv University (anglicky)

Antibody targeting of cell-bound MUC1 SEA domain kills tumor cells – abstrakt článku v časopise Cancer Research (anglicky)

Podpora

Chcete-li podpořit provoz Eretz.cz symbolickým darem, můžete tak učinit na účet u Fio Banky č. 2100457904/2010 (v CZK v České republice) nebo na účet 2100457904/8330 (v EUR na Slovensku).

Podpořit nákladný provoz serverů můžete i bitcoinem na adresu 1ERETZfyhKgCcJqkFtBQyueN1vPfNaYWvb