… Vaše osvědčené zpravodajství z Izraele a Blízkého východu




Ohodnoťte článek

Current TVAl-DžazíraPanarabská satelitní televize Al-Džazíra (Al Jazeera) oznámila, že kupuje od bývalého viceprezidenta USA Al Gorea americkou kabelovou zpravodajskou televizi Current TV, kterou bude nadále provozovat pod názvem Al Jazeera America. Díky koupi bude katarským emírem vlastněná televize – léta silně podporující sunitské povstalce v Iráku, Libyi, Egyptě, Tunisku či naposledy v Sýrii – dostupná až v 60 milionech domácností v USA.

Al-Džazíra již léta má vedle arabského též anglojazyčné celodenní vysílání, stejně jako speciální vysílání cílené na Balkán (Al Jazeera Balkans) a Egypt (Al Jazeera Mubasher Misr). Její americká značka má být ale zacílena na obyvatele USA a dostat se k nim prostřednictvím oblíbeného kabelového vysílání, které dosud arabská televize nevyužívala.

V tiskovém prohlášení generální ředitel Al-Džazíry Ahmed bin Džasím Al-Thání (Ahmed bin Jassim Al Thani) uvedl: „Ziskem Current TV Al-Džazíra výrazně rozšíří svoje distribuční pokrytí v USA stejně jako rozšíří zpravodajské úsilí v Americe.“

Plány Al-Džazíry na rozsáhlou expanzi v USA nicméně již zchladilo oznámení společnosti Time Warner Cable, která uvedla, že končí spolupráci s Current TV a nehodlá spolupracovat s Al Jazeera America. „Naše dohoda s Current byla ukončena a nebudeme nadále poskytovat službu. Odstraníme službu co nejrychleji to půjde,“ uvedla druhá největší kabelová společnost v USA, která dosud zajišťovala pro Current pokrytí 9 milionů domácností, tedy okolo 15 % jejích diváků. Oficiálním důvodem ukončení spolupráce je nízká sledovanost kanálu Current a vypršení dosavadní smlouvy.

Current TV začala vysílat v roce 2005 poté, co ji v roce 2004 spoluzaložil bývalý viceprezident Billa Clintona Al Gore, který v roce 2000 těsně prohrál prezidentské volby s Georgem W. Bushem.

Televizi, která měla být „progresivní“ alternativou k jiným zpravodajským kanálům, nyní Al Gore a jeho partner Joel Hyatt prodali Arabům za nezveřejněnou sumu. Forbes uvádí, že by hodnota obchodu mohla být okolo 400 milionů dolarů (tj. okolo 8 miliard českých korun). Podle Reuters a Bloomberg cena mohla být až 500 milionů dolarů (tj. okolo 10 miliard korun). Gore má nadále v televizi pracovat jako „poradce.“

Al-Džazíra navenek vystupující jako liberální nezávislá zpravodajská televize dává ve svém vysílání dlouhodobě důraz na prosazování arabských sunitských zájmů a je nástrojem prosazování vlivu Kataru na Blízkém východě a ve světě.

Current TV Sold To Al Jazeera; Possible $400 Million Deal For Al Gore and Co. [UPDATED] – zpráva Forbes (anglicky)

Current TV Is Said Sold for $500 Million to Al Jazeera – zpráva Bloomberg (anglicky)

Jedna reakce na Panarabská televize Al-Džazíra expanduje do USA, pomáhá jí Al Gore

  • traava napsal:

    zachoval se jako Žid … prodal nejvyšší nabídce … pokud teda „někdo“ nechtěl poslat „nějaké Levinské fotky“ jeho manželce
    Dokud ta ropa co jim tam tryská bude v kurzu a nenajde se pořádná alternativa, tak se můžeme vztekat jak chceme. Až dotryská, tak se přiženou na koních v turbanech a budou mávat mečema a zelenou vlajkou.

Podpora

Chcete-li podpořit provoz Eretz.cz symbolickým darem, můžete tak učinit na účet u Fio Banky č. 2100457904/2010 (v CZK v České republice) nebo na účet 2100457904/8330 (v EUR na Slovensku).


Podpořit nákladný provoz serverů můžete i bitcoinem na adresu 1ERETZfyhKgCcJqkFtBQyueN1vPfNaYWvb


BTC QR
Články podle data
Leden 2013
Po Út St Čt So Ne
« Pro   Úno »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Archiv