kečupová válka: Heinz vs. Osem
Přestože v USA, ale i v Evropě je značka Heinz symbolem kečupu, v Izraeli nově toto označení užívat nesmí. Nesplňuje totiž minimální množství rajčatového podílu, stanovené izraelskými předpisy.
Rozhodnutí o tom, že výrobky Heinz nesmí být nadále označovány v Izraeli jako kečup, ale jako „rajčatové ochucovadlo“ vydalo nedávno izraelské ministerstva zdravotnictví na žádost konkurenční společnosti Osem.
Osem, který je významným izraelským výrobcem kečupů, v lednu uvedl, že kečupy Heinz nechal otestovat v přední evropské nezávislé laboratoři a ta zjistila, že obsahují jen 21 % rajčatového koncentrátu, namísto 61 %, jak je uváděno spotřebitelům. Izraelské předpisy přitom označení kečup přiznávají výrobkům, které mají alespoň 41 % rajčatového obsahu.
Pokračovat ve čtení “Heinz se nesmí v Izraeli označovat za kečup” »